معرفی  ۱۲۰ میلیارد تومان پرونده کشاورزی به بانک‌ها

فرماندار رفسنجان با اشاره به خسارت های سیل پارسال، گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان پرونده کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده است.

حسین رضایی در جلسه پیگیری خسارت بخش کشاورزی که با حضور دکتر رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی، رئیس جهاد کشاورزی، مدیران بانک‌ها و دیگر مسئولان برگزار شد، گفت: تلاش داریم روند پرداخت تسهیلات با همکاری بانک‌ها تسریع شود.

وی افزود: موضوع کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیاز است با همکاری جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری‌ها، نسبت به جذب تسهیلات برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی اقدامات لازم صورت گیرد.

رضایی بیان کرد: سیل پارسال به بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ کشاورزی خسارت وارد ساخت به طوری که برای بیرون راندن گل و لای سیلابی از هر هکتار باغ، نیاز به حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی تصریح کرد: برای اینکه این کشاورزان بتوانند به سهولت تسهیلات کم بهره را دریافت کنند، مقرر شد موانع این امر برطرف شود و جهاد کشاورزی رفسنجان پرونده کشاورزان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل شامل بانک ملی، ملت، صادرات و تجارت معرفی کند.

فرماندار ویژه رفسنجان بیان کرد: به هر متقاضی بنا به میزان زمین کشاورزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۷ ساله اعطا می‌شود؛ اما بهتر است کشاورزان نسبت به دریافت سند تک برگ اراضی خود اقدام کنند تا بتوانند به راحتی و بدون طی کردن مراحل کاغذبازی‌های اداری از مزایای این سند بهره‌مند شوند.

وی  گفت: تا کنون بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از این کشاورزان خسارت دیده به جهاد کشاورزی مراجعه کردند که ۱۲۰ میلیارد تومان پرونده کشاورزی به بانک‌ها معرفی شد.

رضایی  ادامه داد: ۸۰ هزار هکتار باغ کشاورزی پسته در شهرستان وجود دارد که از این میزان ۳۰ هزار هکتار سند دار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار